יום שלישי, 16 בנובמבר 2010

Natural Disorder


נדמה שהגבול בין אמנות לעיצוב הולך ומיטשטש בשנים האחרונות. למעשה, במקרים רבים נדמה שלא מדובר בכלל בקו גבול, אלא בתפר שמהדק את שתי הדיסציפלינות הללו יחד. אמנים ידועי שם מעצבים קולקציות של רהיטים, כלי בית וגופי תאורה ומעצבים מובילים מציגים תערוכות במוזיאונים גדולים לאמנות.

Arik Levy
Natural Disorder, 2010

ההפרדה הסגפנית בין "אמנותי" ל"שימושי", או בין "טהור" ל"מסחרי" לא ממש מטרידה את The Vagabundas. הגדרות אבסולוטיות וקטלוגים דקדקנים אף פעם לא באמת הטרידו אותנו. אם בכלל, אז הן רק מפריעות לנו ליהנות מהיצירה שניצבת לפנינו, לא משנה מי יצר אותה.

Arik Levy
Natural Disorder 2010


התערוכה של אריק לוי בגלריה אלון שגב בתל אביב גררה בעקבותיה דיון ציבורי (טוב, אם לא ציבורי, אז לפחות ברנז'אי) סביב המפגש הלא-ממש-שגרתי הזה בין עיצוב לאמנות. לוי, כידוע, הוא מעצב מוכר ומצליח, אבל את התערוכה שלו, "Natural Disorder", לא צריך לבחון כ"תערוכה של מעצב", אלא פשוט כתערוכת אמנות רב-תחומית, לטוב ולרע.

Arik Levy
Natural Disorder 2010


התרשמנו מהיכולת של לוי למלא את החלל במוקדי משיכה שונים ומנוגדים אלה לאלה, שמאלצים את הצופה להשלים את החלל החסר שבין הרגעים הקפואים האלה בכוחות עצמו. אהבנו במיוחד את הדרמה של הגרזנים השחורים הנעוצים בקירות, שטענו את האוויר בנוכחות הנעדרת של האלימות של האדם שהניף אותם ונעץ אותם בעוצמה רבה.

Arik Levy
Natural Disorder 2010


בתערוכה של לוי לא היתה תחושה של עיצוב-יתר או של אמנותיות-יתר שנועדה לגשר בין שני העולמות שדרים בתוך יצירתו. ראינו אמן וראינו מעצב ובעיקר ראינו רעיונות מעניינים, כאלה שהגדרות צרות רק מפריעות להם. 

"Natural Disorder"
גלריית אלון שגב
רחוב רוטשילד 6, ת"א
עד ה- 26.11

אין תגובות: