יום שישי, 21 בינואר 2011

לקראת Sketchbook – בחזרה לעתיד עם מיטל כץ-מינרבו

מאת: עומר שני-בן שחר
 
הספירה לאחור החלה! עוד פחות משבוע לתערוכה Sketchbook
The Vagabundas משנסות את המותניים (הצרות) שלהן ועובדות במרץ על מנת להספיק ולהציג בפניכן כמה שיותר אמנים שישתתפו בתערוכה ואת הצילומים הנהדרים של מוטי קיקיון מבלוג הצילום "
קורת רוח".

והפעם מיטל כץ-מינרבו פותחת את הספירה לאחור. מיטל (1974, ישראל) גדלה בוונצואלה ובחמש עשרה השנים האחרונות חיה ועובדת בארץ. מיטל בעלת תואר ראשון מהמדרשה לאמנות
בבית ברל ותואר שני באמנות מבצלאל. עבודותיה הוצגו בגלריות ומוזיאונים בארץ ובעולם, ובירידים מקומיים ובינלאומיים.


מיטל כץ-מינרבו, צילום: מוטי קיקיון

בעבודות של מיטל שיוצגו בתערוכה Sketchbook, מושאי הציור הם רהיטים, מכשירי חשמל ופריטי עיצוב שונים, כגון: טלוויזיה, רדיו, מנורות וספות השייכים רובם לשנות ה-50 וה-60. בציורים הם מנותקים מהסביבה, משימוש אנושי או מהיסטוריה, ומציגים עצמם כאובייקטים של תשוקה המרחפים בחלל ריק.



Spiting fan, דיו וספריי על נייר, 21X29.7 ס"מ, 2009


למיטל חיבור אישי למושאי הציור שלה, דודה הוא סוחר עתיקות ידוע מאוד בונצואלה ומיטל הרבתה לשהות במחיצתו, כך למעשה גדלה בסביבת אותם חפצים והסיפורים שכרוכים בהם. conjoined Sofa, צבעי מים ודיו על נייר, 29.7X21 ס"מ, 2008


החפצים הללו, תוצרי ייצור המוני לצריכה ביתית, עוצבו בעידן שהושפע מאופורית הנצחון במלחמת העולם השנייה, הנחיתה על הירח, השקת מטוס הקונקורד, ותחילת המלחמה הקרה, והם מכניסים לחיי היום-יום שפה וחומרים מעולם כלי הנשק, מטוסים ומכוניות, כביטוי עילאי של עיצוב כחלק מחזון אוטופי. למעשה, הם מגלמים רגע בזמן בו ייצור תעשייתי, עיצוב, וטכנולוגית חומרים נפגשו עם חזון מודרניסטי ועתידני.


Conjoined Air Plane, לכה תעשייתית על נייר פרגמנט, 29.7X21 ס"מ, 2006

המבט שמציעה מיטל על החזון העתידני האוטופי דרך חפצי צריכה מעוצבים להפליא, מקבל הסטה דרך אופן הציור. צבע הסופרלק השחור לוכד על הקנבס הלבן את הברק והליטוש של פני השטח המפתים של האובייקטים, ובה בעת ממוסס אותם לגמרי.



Lamp/horse under the table, דיו על נייר, 35X50 ס"מ, 2008

הדימוי מתעצב דרך טכניקה, שיותר משהיא ציור, מהווה אופן פעולה – הצבע נשפך, נגרר, נמשך, מנוגב, ולעתים גם מרוסס בפעולה מהירה ומרוכזת. פני השטח של האובייקט מתמוססים ומפעפעים לכדי פני השטח של הציור, כשהדימוי הופך לאורגני ומתמזג באובייקט הציורי. פעולת הציור מטעינה את האובייקטים המכשירים הביתיים הדוממים באנרגיה המעניקה להם חיים ותפקיד חדשים.

Flower Lamps, צבעי מים ודיו על נייר, 29.7X21 ס"מ, 2008

את העבודות של מיטל ניתן יהיה לראות ולרכוש בתערוכת ה-pop-up הראשונה של The Vagabundas
0Sketchbook 27-29.1.201, בקונטיינר בנמל יפו

לפרטים ולמכירה מוקדמת: thevagabundas@gmail.com


תגובה 1:

ליאור אמר/ה...

עבודות יפות ואמנית יפה