יום רביעי, 1 ביוני 2011

The Me Museum

חברת אינטל מציעה למשתמשי הרשת החברתית פייסבוק ליצור מוזיאון וירטואלי שבו תוצג הפעילות שלהם באתר: The Museum of Me. הרעיון הוא לא ממש חדש, בשנים האחרונות נתקלנו בלא-מעט אתרים ואפליקציות שעושות שימוש בתמונות, בקטעי וידאו, ב"לייקים" ובשורות סטאטוס כדי ליצור סרטונים, גראפים, נתונים סטטיסטיים ואפילו גלריות של העולם הפייסבוקי, אבל הפעם מדובר בביצוע מושלם, שבהחלט ראוי למחשבה שנייה.

העסקה פשוטה: מסור לנו את כל המידע שצברת ברשת החברתית ואנחנו בתמורה נעניק לך מצגת אסתטית וחכמה, שתעטוף יפה מאוד את כל השעות שרצחת מול המחשב.

ואכן, החלל הארכיטקטוני של המוזיאון הווירטואלי של אינטל מעוצב להפליא, החל מהמבואה שבה מוצג הדיוקן של האמן (כלומר, המשתמש) וכלה בשילובים החכמים של קטעי הווידיאו, התמונות, הקולות והטקסטים (באנגלית בלבד) המפוזרים בחדרי המוזיאון לפי נושאים. הסרטון הקצר (שלוש דקות) שנוצר בן רגע נותן תחושה של מכובדות אמנותית גם להבלים האינטרנטיים המטופשים והנרקסיסטים ביותר, לצלילי מוזיקה ענוגה של טקאגי מסקאטסו (Takagi Masakatsu) ואפקטים קוליים מוצלחים.

נדמה שלצד שעשוע ויזואלי ומסרים פרסומיים סמויים, מתחבאת לה אמירה, אולי לא-רצונית, על הסצנה האמנותית הנוכחית, שלעתים קרובות מדי מקדשת את מראית העין של התצוגה הראויה ומזניחה את התוכן שאמור להסתתר שם בפנים. כך או כך, עם או בלי כוונה לנסח אמירה על אמנות בעידן המודרני, האפליקציה של אינטל בהחלט שווה שלוש דקות מזמנכם, גם אם היא עוסקת למעשה בכלום ובשום דבר.

קישור לאתר: http://www.intel.com/museumofme/r/index.htm

אין תגובות: