יום שלישי, 26 באפריל 2011

Paper World

Double Life
Double Life
2005
Colored Pencils, Collage
8"x12"

מבט אחד על העבודות של סימונה לורנסו (Simone Lourenço) הספיק לנו כדי לדעת שהיא ברזילאית. עוד לפני שבדקנו את שמה ובטרם הצצנו בקורות החיים שלה. העושר הססגוני שפורץ מגזירי הנייר שלה – במקרה שלה מדובר בפריצה תרתי משמע, משום שהעבודות של לורנסו לא מסתפקות בשני ממדים, אלא תובעות לעצמן גם את ממד המרחב – משמש כדרכון הלאומי והאמנותי שלה. נדמה שרק אמן ברזילאי יכול לדבר בצבעים שכאלה.
Green Burst
Green Burst 2007
Paper Cut-out
19"x27"

לורנסו אכן נולדה בברזיל (ריו זה ז'נרו, 1974) ומתגוררת ויוצרת כיום בניו יורק. המבט השני בעבודותיה, יחד עם כל אלה שבאו אחריו, גרמו לנו לחשוב שההשראה העיקרית לעבודות הנייר המרובדות שלה מגיעה מעולם הצומח. צורות וצבעים נגלים ומוסתרים מתחת לשכבות אחרות של חומר באמצעות החתכים שהיא יוצרת בנייר ויוצרים אפקט של עלווה אורגנית צפופה. בחלק מהמקרים הרושם שנוצר יכול להזכיר אפילו אורגניזם חי ונושם.
Sun Garden, side view
Sun Garden, side view
2010
Paper
30"x40" approx

בעבודות אבסטרקטיות אחרות שלה, שבהן גזירי הנייר מפנים את מרכז הבמה לציורים ורישומים באמצעות טוש או מכחול, לורנסו מוסיפה לצמחים יצירי-דמיונה אלמנטים זרים, כמו קווים ישרים, מבנים ארכיטקטוניים מוזרים או חפצים שנראים כמעשה-ידי אדם (חלליות זעירות, למשל). התוצאה נראית כהכלאה משעשעת בין אמנות פרימיטיבית, רישום קרטוגרפי וציור פסיכדלי.

Tribe
Tribe
2006
Markers
6"x9"

מי שנמצא השבוע בניו יורק יוכל לראות כמה מהעבודות של לורנסו בגלריה Blackburn 20/20, ב-EFA (The Elizabeth Foundation For The Art). הפתיחה היא ב-27 באפריל והנעילה ב-1 במאי.

אין תגובות: