יום שני, 14 בנובמבר 2011

מצב צבירה - התערוכה

The Vagabundas מתרגשות לקראת פתיחת התערוכה "מצב צבירה", שתוצג ב"בית טיטאן" ושעליה אנחנו עמלות בתקופה האחרונה. מדובר בתערוכה קבוצתית שעוסקת בניסיון לאתר את הנקודה הקריטית שבה הרעיון המופשט משנה את מצב הצבירה שלו ונהפך ליצירה קונקרטית. 

האמנים המשתתפים מחפשים לתעד את שינוי החומר שעמו הם עובדים. החומר (בין אם מדובר בחומר שממנו עשויה העבודה ובין אם בחומר אותו היא מבקשת לתאר) נמצא בתהליך של תנועה ושל תמורה, שלא מסתיים גם כאשר האמן מניח מידיו את כלי עבודתו ומברך על המוגמר. 

אחד האמנים שמשתתפים בתערוכה הוא שי זילברמן, אמן-רב תחומי שעוסק בציור, ברישום, במיצג, במיצב, בצילום ובאמנות רחוב. בשנים האחרונות עבודתו של שי מתמקדת בעיקר בתחומי הרישום והציור על נייר בטכניקה של דיו וצבעי מים, וב"מצב צבירה" הוא יציג עבודות נבחרות מסדרת הקולאז'ים המסקרנת שלו.






עבודותיו של שי מתארות דמויות ונופים העוברים טרנספורמציה, ושמצויים במצבי ביניים, בתזוזה אל עבר מחוזות רחוקים מן הדימויים המקוריים שמסמנים את תחילת המסע האמנותי. סדרת הקולאז'ים שלו המוצגת בתערוכה מחברת דימויים שאולים עם ניירות שנאספו ולוקטו בקפידה ושטעונים בהיסטוריה ובזיכרון קודמים. 




הקולאז'ים מתכתבים בבירור עם ציורי הדיו של שי. בשני המקרים, מקור ההשראה המרכזי הוא דימוי מצולם/מודפס ושניהם מתעסקים בתהליכים של שכפול הדימוי. הנושאים העיקריים המופיעים בקולאז'ים הם הדיוקן כזהות חמקמקה ומחוות גוף וידיים כנושא לחקירה.




כחלק מתהליך העבודה, שי פרס על קירות הסטודיו שלו קבוצות של משפחות דימויים, ששימשו לו כאבני בנייה של המבנים שנוצרו על הנייר, וקבע כללים מחמירים של איסור שימוש בפוטושופ או במכונת צילום, כאשר המספריים בלבד משמשות לו ככלי עבודה.  




שי, שחי ועובד בתל אביב, הוא בוגר תואר באמנות בביה"ס הגבוה לאמנות "בוז'אר" בפאריס. הוא זכה במענקי הוקרה על עבודותיו, בין היתר מטעם עיריית אנטוורפן ובמלגת שהייה לאמן בלוס אנג'לס מטעם מכון ברנדייס. מאז סיום לימודיו הציג בתערוכות קבוצתיות בפאריס, באנטוורפן ובמוזיאון היהודי בלונדון ובארץ, במגוון תערוכות קבוצתיות ובשתי תערוכות יחיד – בגלריית יאיר בתל אביב ובמוזיאון רמת גן.  



בנוסף ל"מצב צבירה", שי מציג בימים אלו גם בתערוכה זוגית מצוינת עם האמנית גלה ויצמן בגלריית אלפרד, הממוקמת מרחק פסיעה קצר בלבד מבית טיטאן, ברחוב בן-עטר 19 בתל אביב.


"מצב צבירה"
תערוכה קבוצתית
בית טיטאן, רח' אלפסי ת"א
אוצרת: מרב זקס

לפרטים, לתיאום סיור מודרך בתערוכה ולרכישת עבודות: מרב 052-5867999 

אין תגובות: