יום שלישי, 29 במרץ 2011

אמנות בזבל

הפעם, The Vagabundas ממליצות על אתר אינטרנט: "Last Expo", גלריה מקוונת שמשמשת כחלל תצוגה אחרון וסופי בהחלט בעבור עבודות אמנות שהושלכו לפחי אשפה ברחבי העולם. האתר מציע לגולשים להפוך לאוצרים-שותפים וללכוד במצלמות שלהם ציורים, תצלומים או פסלים שהושלכו לרחוב על מנת להעלות אותם לגלריה.

Untitled, artist unknown, 2011, Amsterdam

יש משהו נוגע ללב בבדידות המוחלטת של העבודות הזנוחות. מישהו השקיע בהן שעות וימים של מחשבה, מסירות וכישרון, וכעת הן מארחות חברה לפחיות שתייה ריקות, לתבניות ביצים מקומטות ולשקיות ניילון קרועות. לכן האקט הגואל הזה של האתר ריגש אותנו כל כך. המסר שהוא נושא בצניעות רבה הוא שהתרבות היא לא חסרת ערך, גם אם אין מי שישלם תמורתה כסף ושהיופי הוא לא חסר משמעות, גם אם הוא בסך הכל בר-חלוף.

Untitled, Artist unknown, 2010, Frankfurt

את האמת צריך להגיד: העבודות שמוצגות בגלריה כעת רחוקות מלהרשים מבחינה אמנותית. ניתן למצוא שם כמה ציורי נוף גנריים, דיוקנאות חובבניים (כולל פורטרט של הנוכל הפיננסי ברני מיידוף, שהוצג מעל פח אשפה בניו יורק) וציור ילדותי אחד, אבל המיזם נמצא בתחילת דרכו וסביר להניח שעם הזמן יתווספו אליו יצירות מרשימות ומסקרנות יותר - אולי גם בעזרת המבט הבוחן שלכם, שיאתר יצירות אמנות בערימות אשפה ויחלץ אותן מגורלן העצוב.

אין תגובות: