יום ראשון, 17 באפריל 2011

אמת בפרסום



מסעות פרסום יכולים להיות האויב הגדול ביותר של האמנות - בעיקר בשל נטייתן של חברות הפרסום למסחר, לעגל ולשטח נושאים, סגנונות, מקורות השראה ואנשים מוכשרים. עם זאת, מדי פעם אפשר למצוא קונספט שיווקי נבון, משעשע ומאופק שיוצר חיבור ייחודי וחיובי בין יצירתיות לפונקציונליות. The Vagabundas נהנו לראות את הקמפיין הפרסומי של חנות הספרים הליטאית Mint Vinetu, שהעביר את המסר השיווקי: "קרא ספר ותהיה מישהו אחר" בעזרת בחירה באמצעי ויזואלי מוצלח במיוחד.


התצלומים הפשוטים והאלגנטיים מצליחים לשמור על כבודן של עטיפות הספרים הנהדרות שנבחרו לקמפיין (קלאסיקות ספרותיות כמו "דון קיחוטה" של מיגל דה סרוונטס, "הרואה ואינו נראה"  של ה.ג' וולס "פרנקנשטיין" מאת מרי שלי, ו"המלט" מאת ויליאם שייקספיר, שבמרכזן עומדות דמויות מאוד מזוהות, אך גם מאוד שנויות במחלוקת ומסקרנות) והניגוד שנוצר בין היום-יומיות של האנשים שמחזיקים את הספרים לבין הדרמטיות של הדמויות על הספרים מחזקת עוד יותר הן את המסר השיווקי והן את כוחה של יצירת האמנות העצמאית.



אין תגובות: