יום שבת, 18 בדצמבר 2010

שירים למגירה


The Vagabundas חזרו מברלין עם קור בגב ושיר בלב ואחרי שחיסלו קוטג' וחומוס (בשתי נסיבות שונות, כמובן) ונזכרו למה בעצם הן התגעגעו כאן, הן הגיעו למסקנה שנכון לעכשיו, בירת גרמניה, אבן שואבת לטירוף נוראי לאורך ההיסטוריה, נראית כמו המקום השפוי ביותר בעולם לחיות, ליצור ולצרוך בו. דיור במחירים מסובסדים, תרבות בעלות סבירה, אוכל בינלאומי נגיש וטעים ואופנה נהדרת במחירי סוף עונה כמעט כל השנה.


באווירה הזאת, קל מאוד להתלהב מחללי תצוגה של אמנות ושל עיצוב שבהם אפשר ממש לקנות מוצרים ויצירות שמוצעים למכירה ולא רק להסתכל עליהם בעיניים כלות ובארנק פוסט-טראומטי.

Entwurf-Direkt הוא חלל שכזה שנוסד בברלין לפני כמה שנים כזירה ורסטילית לאירועים תרבותיים שונים. כיום הוא משמש כסטודיו לציור ופיסול, כגלריה שבה מוצגות תערוכות מתחלפות וגם כחנות שבה נמכרים רהיטים מעוצבים וייחודיים. למעשה, מדובר בבית של אמנות ועיצוב.


מכל הערבוביה הצבעונית שניתן למצוא ב-Entwurf-Direkt, התאהבנו במיוחד ברהיטים המיוחדים של פר שומן (Per Shumuann), המקים והבעלים של המוסד השמח הזה, שפועם בלב שכונת קרויצברג האנרגטית. שומן מספר שחפצים ישנים, זרוקים או משומשים תמיד ריתקו אותו, במיוחד מגירות ישנות, שהן הסטייה החביבה ביותר שלו. שומן אומר שמגירות הן "המשרת האילם שעוזר לנו בחיי היום-יום", זה ששומר את הסודות השונים והמשונים שלנו ואת כל הדברים הקטנים, שאנחנו בדרך ממש לא צריכים, עד שאנחנו פשוט לא יכולים להסתדר בלעדיהם.

שומן ו-Entwurf-direkt שואפים להחיות מחדש את היופי של המגירות האלו, של החיים שהן חיו פעם, באופן מרענן ופשוט כאחד. המגירות מספרות סיפור שונה וכמעט תמיד יש להן מום יוצא דופן או מוזרות חביבה. הן לועגות לתפיסות עיצוביות מקובלות וחורצות לשון מלבנית מול האסתטיקה המרובעת של רהיטים בנאליים בייצור המוני.


המגירות המשעשעות של Entwurf-direkt הן כנראה האופציה השפויה ביותר להסתיר בהן את הטירוף שמקיף אותנו.


תגובה 1:

קלרה אמר/ה...

מדליק! איזה רעיון נפלא!