יום שני, 29 באפריל 2013

exactitudes

 Carry Daddies - Rotterdam 2005

אנחנו רגילים לחשוב ולהאמין שאנחנו מיוחדים. ייחודיים. חד-פעמיים. העידן שלנו כמו תובע מאתנו לחגוג את החופש שלנו להיות אנחנו עצמנו ומעניק לנו את הכלים לעשות זאת בקלות. עם זאת, נדמה שכמעט כל הבחירות שלנו מובילות אותנו אל המכנה המשותף, יהיה אשר יהיה, אל השבט שאנו שואפים להשתייך אליו, יהיה אשר יהיה.

Musulman - Casablanca 2000

הפרויקט הצילומי Exactitudes, של צמד היוצרים ההולנדי ארי ורסלואיס (Ari Versluis) ואלי אויטנברוק (Ellie Uyttenbroek) החל לבדוק את המכנה המשותף בין קבוצות של בני אדם בחברה המודרנית לפני כ-20 שנים.
הם מאתרים נשים, גברים, זקנים וטף, מצלמים אותם, מצרפים את התצלומים שלהם לתצלומים נוספים של חברים בשבט האנושי שלהם ומעניקים לקבוצה שם ומספר קטלוגי. תחילה פעל הצמד בעיר מגוריהם, רוטרדאם, אך מאז הם הרחיבו את גבולות פעילותם לערים ומדינות אחרות בעולם.

 Mininas - Praia 2004

כאשר אנו רואים את קבוצת התצלומים של היחידים הדומים כל כך האחד לאחר, אנו חשים שאנו מכירים אותם. אנחנו יכולים לתאר לעצמנו מה כל אחד מהם אוהב או שונא. מאיפה הוא מגיע ולאן הוא מבקש ללכת. לאיזו מוזיקה הוא מקשיב ואיזה ספרים הוא קורא (אם בכלל). ההשתייכות לקבוצה היא עניין בסיסי והכרחי לא רק לפרט ששייך לקבוצה, מתברר, אלא גם לזה שצופה עליו מהצד.

Mister Wang - Beijing 1999

הפרויקט המתגלגל, שכבר קיבל צורה של אתר אינטרנט, ספרים, מוצרים נלווים ותערוכות (כמו זו שמוצגת בימים אלה בטייט מודרן הלונדוני) קיבל את שמו מהתכת שתי מלים: exact & attitude והוא שומר על מסגרת קשיחה למדי של סגנון ותוכן (צילום האובייקט על רקע ניטראלי, בפוזה קבועה מראש ותוך כדי הקפדה על לבוש וסטיילינג שמסייעים למלאכת הקטלוג של הפרטים בקבוצות שאליהם הם משתייכים). 

Casual Queers - Rotterdam 1995
אנחנו רגילים לחשוב ולהאמין שאנחנו מיוחדים. זה נכון, גם אם יש עוד הרבה מאוד אנשים מיוחדים שבוחרים להיראות ולהתנהג בדיוק כמונו.

אין תגובות: